Keuzehulp zwerfafvalcampagnes
Dit voorjaar is hét moment om te starten met een zwerfafvalcampagne. Kies je voor ‘Natuurlijk raap je ook iets op’, de campagne die afgelopen najaar een landelijke boost kreeg? Of ga je aan de slag met ‘Zo gefikst’? Wij helpen je een keuze te maken.
Als je begint met een zwerfafvalcampagne, is het belangrijk dat je een helder doel voor ogen hebt. Wil je zwerfafval voorkomen? Of wil je mensen stimuleren vaker iets op te rapen?
Ook de locatie heeft invloed op je keuze. Gebruik je de campagne op hotspots, locaties waar veel zwerfafval ligt? Of wil je in een breder gebied campagne voeren?
Doelen en locaties helder? Tijd om een keuze te maken!
Bewezen effectief
De twee campagnes zijn ontwikkeld in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Je maakt gebruik van een bewezen aanpak, gebaseerd op gedragsonderzoek. Met de campagne ‘Natuurlijk raap je ook iets op’ lift je bovendien mee op de aandacht die alle partners er samen aan geven. De campagne was eerder zes weken lang te zien en te horen op social media, op de radio en op posters in het land. Dit alles leverde een groot bereik en herkenning op.
Al tientallen gemeenten gingen je voor. Doet jouw gemeente dit voorjaar ook mee?