Samen meer doen voor minder afval
Dat McDonalds het verminderen van (zwerf)afval belangrijk vindt, blijkt onder andere uit de campagnes ‘Trash Dance’ en ‘You Bin It, You Win It’. In die campagnes worden de gasten van het restaurant aangespoord om hun afval netjes weg te gooien.
Niet alleen vraagt McDonalds haar gasten om verantwoordelijk om te gaan met afval, de fastfoodketen is zelf ook hard bezig met het verminderen van de hoeveelheid afval die ze produceert.
Slimmer verpakken
Zo hebben de kartonnen doosjes van een aantal burgers plaatsgemaakt voor een papieren wikkel en heeft de bekende McFlurry geen deksel meer. Daarnaast kiest McDonalds steeds vaker voor verpakkingsmaterialen die beter recyclebaar zijn. De plastic rietjes zijn bijvoorbeeld vervangen door papieren rietjes en McFlurry’s worden voortaan geserveerd met een houten lepel.
Nascheiding
Om papier en plastic – dat samen in de afvalbak belandt – zo goed mogelijk te kunnen recyclen, is nascheiding belangrijk. McDonalds wil nascheiding opschalen naar 100% in 2023.
McDonalds focust in haar afvalcampagnes op ‘samen’. Het restaurant vraagt wat van haar bezoekers, maar neemt ook zelf verantwoordelijkheid voor het oplossen van het afvalprobleem. Een mooi voorbeeld van practice what you preach. Weten wat McDonalds nog meer doet? Lees erover op samenmeerdoenvoorminderafval.nl